Конспекти уроків


Тип уроку.  комбінований
Мета. Вчити учнів описувати весняну квітку, спостерігати і бачити красу навколишньої природи; розвивати зв’язне мовлення, образність мислення; збагачувати й уточнювати словник; грамотно, логічно й послідовно формувати думки й поєднувати їх у логічному зв’язному викладі; удосконалювати навички каліграфічного письма; виховувати любов і бережне ставлення до природи.

Обладнання, наочність. Зображення підсніжника, проліска, фіалки і сови; малюнок «Весна у лісі»; скринька мудрої Сови із твердженнями; картки до гри «Дешифрувальник»; аудіо записи п’єси П.І.Чайковського «Весна» з циклу «Пори року» та «Музичні фізкультхвилинки»;  пам’ятка «Картка - виручалочка»; картки до вправи «Асоціативний кущ» (9 шт.); конверти  із завданнями до вправи «Поетична світлиця» (3 шт.) та із завданнями для груп щодо написання твору (3 шт.); музичний центр.


Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності
Рідну мову я кохаю.
Дуже старанно вивчаю.
Хочу вправно говорити
І помилок не робити.

ІІ. Актуалізація знань
-         Сьогодні ми продовжимо мандрівку у цікавий світ мови.
1.     Гра «Дешифрувальник»

          



















 




2.     Робота в парах. Вправа «Асоціативний кущ»




Кожна пара зачитує свої асоціації.
-         Весна… Вже сама згадка про неї будить у серці радість. Взимку вона спала у своєму чарівному ліжечку. Снились їй прекрасні сни. Та прийшла пора прокидатися. Встала вона, потягнулась, умилась першим дощиком, та й взялася до роботи…

3.     Слухання п’єси П.І.Чайковського «Весна» з циклу «Пори року».
-         А зараз, діти, я пропоную вам уявну подорож до весняного лісу. А щоб мандрівка була веселішою, послухаємо музику. Прислухайтесь і уявіть, що можна побачити у весняному лісі?
Звучить музика
-         Що ви уявили, слухаючи музику?

4.     Робота в групах. Вправа «Поетична світлиця»
-         А зараз пропоную вам спробувати себе у ролі поетів.
Кожна група отримує конверт із завданням.
-         Спробуйте відновити вірші.
І група
___Й фіолетову спідничку.
___Запах ніжний і духмяний
___Має гарні жовті вічка
___Наповняє ліс весняний.
ІІ група
___Визира блакитне очко.
___Ще в долині сніг біліє,
___З проталини на горбочку
___Юна квіточка синіє.
ІІІ група
___Вість приніс нам від весни,
___Тільки вчора теплий вітер
___Крізь замети проросли.
___А сьогодні дивні квіти

-         Що особливого ви помітили, відновлюючи вірш? (Це загадки.)
Кожна група читає відновлений вірш-загадку. Діти відгадують загадки.

-         Що об’єднує всі ці вірші? (Відгадки – назви квітів.)
-         Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони і в лісі, і в полі, і на клумбах, і в кімнаті. Їх можна побачити на вишиванках, рушниках, скатертинах. Квіти малювали в українських оселях на печах і стінах. Їх сушили і використовували як ліки. Здавна українські дівчата прикрашали голову віночком із квітів. Як бачите квіти здавна приваблювали око людини. Про них складають вірші, пісні, загадки, оповідання, музику.

5.     Каліграфічна хвилинка
-         Які весняні квіти вам довелося бачити?
-         Запишіть поєднання букв; відгадайте і запишіть зашифроване слово.
Пр ліс ол ок іс  - (пролісок)
Пі ні дсн ник іж – (підсніжник)
Фі ак ка ал – (фіалка)
Демонстрація зображень квітів.

    
-         З одним із цих слів складіть і запишіть речення.
ІІІ. Постановка теми та навчальної мети
1.     Вправа «Припущення»
-         Діти, давайте спробуємо припустити, про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці?
( Діти висловлюють свої думки щодо припущення.)
-         Так, про весняну квітку, яка найпершою зявляється на ще засніженій землі. Це підсніжник. Художник зобразив цю квітку на папері за допомогою фарб. І ми сьогодні спробуємо зобразити підсніжник на папері, але за допомогою слів.
-         Отже, мета нашого сьогоднішнього уроку….(діти самі формулюють мету) навчитися складати твір за власними спостереженнями.

ІV. Включення у систему знань і повторення
1.     Скринька мудрої Сови
-         Для того, щоб досягти поставленої мети, нам треба звернутися до скриньки мудрої Сови.
(Учень отримує завдання)
-         Вибери зі скриньки потрібні вислови.
Текст – це звязані між собою за змістом речення, розміщені у певній послідовності.
Текст складається з трьох частин: зачину, основної частини, кінцівки.
Кожна частина починається з нового рядка – абзацу.

2.     Робота в групах
Кожна група отримує конверт із завданням.
І група
-         Дайте відповіді на запитання.
Ø Як називається квітка?
Ø Яке в неї стебло?
Ø Які листочки?
Ø Якого кольору квіти?
Ø Які пелюсточки?
Ø Коли зацвітає підсніжник?
Ø Чи подобається вона тобі?
ІІ група
-         Доберіть порівняння.
Ø Листочки наче …
Ø Квіточка схожа на …
Ø Пелюсточки ніби …
Ø Підсніжник - 
ІІІ група
-         Доберіть прикметники.
Ø Стебло - …, …, …, …, …, …
Ø Листочки - …, …, …, …, …, …
Ø Пелюсточки - …, …, …, …, …, …
Ø Квітка - …, …, …, …, …, …

3.     Перевірка роботи в групах
(Кожна група представляє виконане завдання. Діти коментують і доповнюють кожне завдання.)

V. Фізкультхвилинка
Музична розминка «Танцюємо сидячи…».

4.     Колективна творча робота
Складання усного твору, спираючись на попередньо виконану роботу та власні спостереження. (Заслуховування 2-3 учнів)
5.     Самостійне написання твору
-         Під час виконання цього завдання памятайте про поради мудрої Сови.
-         Кому важко самому написати, тому стане у пригоді картка-виручалочка.
Картка - виручалочка
Ø Де і коли виріс підсніжник?
Ø Стебельце (яке?)…
Ø Листочки (які?)…
Ø Серединка (яка?)…
Ø Пелюсточки (які?)…
Ø Чи подобається тобі підсніжник?

VІ. Рефлексія діяльності
1.     Бесіда
-         Яка мета уроку була поставлена?
-         Що вдалося на уроці?
2.     Вправа «Крісло автора»
Один (два) учень сідає в крісло і зачитує свій твір.




              Урок позакласного читання

Тема.Деревце роду.

Мета. Ознайомити із символами роду, родинними традиціями. Вчити дітей слухати співбесідника, говорити, читати. Формувати навич­ки правильного виразного читання. Показати дітям значимість сім'ї у житті людини. Виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, чуйність, доброту, людяність, бажання наслідувати кращі зразки пове­дінки членів сім'ї.
Обладнання. Тематична виставка книг, ілюстрацій, збірники творів "Позакла-
сне читання. 2".
                                                        Хід уроку
І. Організація класу.
    - З давніх пір і по нині
    Кажуть всі в Україні:
    «Здоровенькі були!»
    Привітайтесь і ви.
ІІ. Мовна розминка.
1.Промовляння скоромовок.
Вчитель:   -Продзвенів дзвінок.
                   -Починається урок.
                   - З чого ж нам його почати?
Діти :      
                    - Скоромовку розказати.
Вчитель: 
                   - Поправляєм язички, щоб не плутались значки.
                   - І про мишок діалог, щоб цікавим був урок.
                   - Перший ряд вже починає – скоромовку промовляє.
    Діти:
                   - Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.
                   - Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.
    Вчитель:  
                    - Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.
    Діти:
                    - Начитався букварика та й малюю косарика.
                    - Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.
    Вчитель:
                    - А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.
    Діти:
 - Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»
 - Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.
                      - Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».
2.Зарядка для язичка.
 — Де ж наш пустун-язичок?
Знов ліг на бочок і мовчок?
 А ми зараз його розбудимо!
— Поплямкали губками.
  Поклацали зубками (щоб міцніші були).
  Посичали гускою: с-с-с.
 Подзижчали комариком: з-з-з.
  Подирчали трактором: др-р-р.
  Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.
3. Вправи на розвиток швидкості читання
1. Чистомовка
         Ат-ат-ат — мама, тато, брат.
         Ра-ра-ра — я й мала сестра.
         М'я-м'я-м'я — це моя сім'я.
         Ся-ся-ся — а якщо бабуся
        Усь-усь-усь — і старий дідусь,
        Ки-ки-ки — дядьки і тітки,
         На-на-на — то це — родина.
         
            2. Гра «Спіймай спільний звук».
      
      Мама, мак, місто, рама, сом, марка.                        ( м)
     Молоко, морозиво, комір, омар, волосся.                    ([о])
    Рідний народ, родина, народився, брат.                     ([р])

          3.  Гра «Блискавка».     
Слова для миттєвого розпізнавання: рід, сім 'я, народ, наш, рідна, родна, велика,
 український.
Учитель вішає їх на дошку у дві колонки: 1 — назви предметів,  2 — ознаки.
— Утворіть із цих слів словосполучення (український народ,  рідна сім'я, велика родина, наш рід).
 
ІІІ Підготовча робота перед ознайомленням з темою уроку.

1. Словникова робота.
  Послухайте пояснення словосполучень і скажіть, про яке саме ідеться:
Одне або ряд поколінь, які пішли від одного предка. (Наш рід.)
Тато, мама, брат, сестра + ви — це... (рідна сім'я.)
Група людей (родичі), яка складається з батьків, дітей, бабусь і діду­сів, які живуть разом. (Велика родина.)
  Населення, люди, які живуть у нашій країні. (Український народ.)
2.  Мовно-логічне завдання.
  Розмістіть ці словосполучення від найменшої групи людей до найбільшої. Обґрунтуйте свій вибір.


ІV.Повідомлення теми та мети уроку.
1. Наш дивний світ –
такий, як казка.
Тож бережи його, будь ласка.
  - Перед вами павутинка зі складів. Поєднуючи їх, прочитайте слова, що стануть темою нашого уроку.
                                    Де                                          ро
                      ре                                 вце                                     ду.
2. Щоб краще зрозуміти про що буде йти мова послухайте уривок з пісні «Родина...».
- Про що йдеться в пісні?
- Яка головна думка пісні?
- То як ви розумієте тему « Деревце роду»?(...).
3.Вступна бесіда.
- Кожен із нас живе в своїй родині серед близьких і дорогих людей. Тато, мама, діти — це родина. Дід, баба, дядько, тітка, дядькові і тітчині діти – рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня, — це рід. Рід до роду — то народ. Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу, до своєї землі.

- З давніх-давен велику сім'ю порівнювали з великим деревом, яке міцно тримається за землю своїм корінням, а гілками тягнеться до неба, до сонця. Чим грубший і вищий стовбур, тим старовинніший рід. Нижні гілки — це лінія дідусів та бабусь; трохи вище розмістилися батьки: тато і мама, а також дядьки, тітки. На найвищих тоненьких гілочках прикріпилися брати і сестри.
3.Вправа з пальцями.
Оцей пальчик — наш дідусь,
Оцей пальчик — баба.
Оцей пальчик — наш татусь,
 Оцей пальчик — мама.
А цей пальчик — буду я! От і вся моя сім'я!
4. Робота з виставкою книг.,
- Які з книг, що є на виставці, ви читали?
- Які книги вам сподобались?
-Якою б книжкою ви доповнили виставку?
- За заголовком книги (вчитель пропонує або учень вибирає) здогадатись про її зміст.

V.Робота над віршем Н. Кир'ян «Деревце роду».
  Прочитайте вірш.
  Про що в ньому йдеться? (Про те, що кожна родина в країні плекає деревце.)
  Які саме деревця садять і вирощують люди? (Вишні, яблуні, дуби, горіхи.)
  Чи знаєте ви, коли зазвичай висаджують дерева біля батьківського порога? (Коли народжується дитина.)
  Навіщо висаджують дерева? Дайте відповідь словами вірша. («Щоб квітла Україна...»)
  Чи тільки квітом дерев квітне Україна, чи тільки за ви­рощені дерева дякує вона? (Ні, Україна квітне дітьми й дякує за дорослих людей.)
-— Для чого потрібно плекати деревце? («Для того, щоб прикрасити свій батьківський поріг.»)
  У чиїй родині існує таке деревце роду? Розкажіть, воно з'явилося, як за ним доглядають.


V. ПРОЕКТ 1:  «Моє родовідне дерево».Діти отримують завдання заздалегідь.
    Намалюй своє родовідне дерево(роботу можна доповнити фотографіями із сімейного альбому).
План-інструкція проекту
1.  Розглянь сімейний альбом. Розпитай батьків про свою родину. 
2.  Намалюй на великому аркуші паперу дерево: коріння – це твої дідусі і бабусі, гілки – це їхні діти , листочки – це ти і твої братики чи сестрички.
Отже на «корінні»  -  наклей фотографії дідусів і бабусь, на гілках - фотографії твоїх дядьків і тіток, а також тата і мами., а на верхівці на листі – фото твоє власне
і фото твоєї рідної сестри(сестер) чи брата(братів)
3.  Оформи титульну сторінку.  
4. Склади й запиши у зошит з читання невелику розповідь про свою родину.

Перевірка проектів, зачитування розповідей учнями про родину.

VІ. Робота над віршем Марійки Шдгірянки «Моя мама»
  Прочитайте вірш. Кому він присвячений? (Мамі.)
  Яке ставлення матері до дитини змальовано у вірші? (Любов, ніжність, ласку.)
— Із чим порівнює поетеса маму? (З ясним сонцем, легким вітерцем, молоденькою ягідочкою, крилами, ангелами, що несуть урай.)
  Із ким ви можете порівняти свою матусю?
  Які слова вона вам говорить?
  Які ласкаві слова ви говорите мамі?
  Знайдіть слова, за­стосовані автором, щоб описати, що йому снилося, а що було насправді.

VІІ .Фізкультхвилинка.         

VІІІ. Робота над італійською легендою «Багатій і бідняк»
1. Читання легенди.
а) 1об. «ланцюжком».
б) 2об. «луною».
в) 3об. «Вовк і заєць».
г) 4об. «Хвости».
2. Аналіз прочитаного.
  Хто є головними героями легенди? (Два хлопчики.)
  Чим відрізнялися хлопчики один від одного? (Старший був багато вбраний, на меншому була латана сорочка.)
  Що викликало захоплення багато   Чим був засмучений менший? (Тим, що його чуб був не із справжнього золота, бо інакше його мамі не довелося б тяжко
працювати.)
  Які слова малого викликали ще більше захоплення спів­розмовника? (Про те, що в нього б мама.)
  Які відносини були між мамою й біднішим хлопчиком? і (Вони любили, поважали, турбувалися одне про одного.)
  Чому старший хлопчик зітхнув? (Бо в нього мами не було.)
  Чому менший хлопчик заплакав, назвавши старшого біднішим за себе, адже в останнього було все, що йому за­манеться? (У нього не було найголовнішого — уваги, любові,ніжності, мами.)
  Кого з хлопчиків можна назвати дійсно багатим, а ко­го — бідним?
  Чого вчить ця легенда? (Любити батьків, осявати свокм любов'ю життя інших.)го хлопчика? (Золотий чуб меншого хлопчика.)
3. Переказ легенди за малюнками.
Робота в групах.

4.

  Хто з вас вважає себе багатим?

ІХ. Робота над віршем Е. Саталкіної «Обійми дідуся»
  Прочитайте вірш.
  Про кого йдеться у вірші? (Про дідуся й онуку.)
  Чого засоромилася онука? (Того, що в дідуся брудні руки.)
  Чим дідусь забруднив руки? (Роботою, війною.)
  Чому онука мала вибачитися перед дідусем? (Тому, що вона образила дідуся.)
  Як слід ставитися до старших у сім'ї?
  Що ви можете розказати про своїх дідуся й бабусю?
  Які стосунки між дідусями й бабусями та вами у ваших родинах?
Х. Робота над твором В. Сухомлинського «Народився братика
  Прочитайте оповідання « мовчки».
  Про яку подію йдеться у творі? (Про народження бра­тика в дівчинки Оленки.)
  Що відчувала Оленка, дізнавшись про народження бра­тика? (Радість.)
  Яке почуття виникло в Оленки, коли вона побачи­ла маму, що вночі схилилася над колисочкою брата? (За­здрість.)
  Чому вона засмутилася? (Бо подумала, що мама вже не любитиме її так, як раніше.)
  Що порадила Оленці мама у відповідь на такі її слова? (Щоб спитала в Сонця, як воно ділить тепло між людьми.)
  Як же Сонце ділить тепло між людьми? Прочитайте. («Для кожної людини все моє тепло».)
  Як ви гадаєте, чому мама дала Оленці "таку пораду? (Бо хотіла, щоб та зрозуміла: мамина любов не ділиться між дітьми, а вся, без залишку віддається кожному з них.)
  Чи була в когось із вас подібна ситуація? Що ви від­чували? Як повелися ваші батьки? Що вони вам сказали?

ХІ. Підсумок уроку.
   Про що ми говорили на уроці?
    Як повинні жити усі члени родини?
    Це дуже важливо, щоб сім'я, родина була згуртованою, дружною, міцною. Бо сильна сім'я, родина, рід це міцна держава. У кожного з нас є своя родина. І якщо складемо всі родини — це весь український народ, вся Україна.
.                     
Родина, родина — від батька до сина,           
Від матері доні добро передай.
Родина, родина це вся Україна
З глибоким корінням, з високим гіллям.








Урок математики "Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд"
3 клас
 


 





Комментариев нет:

Отправить комментарий