Дидактичний матеріал









Перші сходинки...

Уроки без стресу - 10 золотих правил!


Якщо спільне виконання домашнього завдання з дитиною зазвичай закінчується сварками і зіпсованим настроєм, якщо робити уроки з дитиною для вас не менша мука, ніж для нього самого, тоді ці правила для вас.

  Правило № 1. З'ясуйте причину

Якщо дитину ніяк не посадити за домашнє завдання, вона придумує нескінченні відмовки або навмисно тягне час, щоб не сідати займатися, обов'язково з'ясуйте, в чому причина. Важливо зрозуміти, чи поширюється ця неприязнь на всі уроки або на домашні завдання з якихось конкретних предметів. Якщо дитина в цілому не бажає сідати за уроки, тоді переходимо до Правил № 2 і № 3.

Якщо негативні почуття викликають цілком певні предмети, розпитайте, чому. Причин може бути безліч: дитині не дається предмет, не подобається вчитель, заняття з цього предмету викликають якісь неприємні асоціації і так далі. Читайте наше Правило № 8.

  Правило № 2. Дайте відволіктися

Як тільки дитина прийшла зі школи, не змушуйте її відразу займатися. Їй необхідна перерва, щоб переключитися і відволіктися від шкільних проблем. Ідеально, якщо на цю перерву припадуть обід або прогулянка на свіжому повітрі, чи активні ігри.

Зовсім маленьким школярам, можливо, варто і поспати. Все залежить від віку, темпераменту, стану здоров'я вашої дитини. Головне, щоб за уроки вона сіла відпочивши  і зі свіжою головою.

  Правило № 3. Створіть ритуал

Створюйте певний ритуал, щоб робити уроки без стресу. Наприклад, намагайтеся, щоб ваша дитина сідала робити уроки завжди в один і той же час. Режим дня взагалі корисний, а в цьому конкретному випадку він ще й привчає до зібраності й організованості. Крім того, підсвідомо дитина починає сприймати цей процес як щось постійне, само собою зрозуміле, як прийоми їжі, вечірнє миття перед відходом до сну ...

Можливо, варто встановити тимчасові рамки (з урахуванням індивідуального ритму дитини та обсягу домашніх завдань), протягом яких дитина займається, наприклад, півгодини-годину (для молодших школярів) або дві години (для старших дітей).

Тому є як мінімум дві причини. По-перше, після закінчення цього часу дитині вже складно концентруватися і працювати ефективно. По-друге, якщо до цього часу додати ще й кількість годин, проведених у школі, ви побачите, що вийде майже повноцінний робочий день. А це дуже багато для дитячого організму.

  Правило № 4. Організуйте перерви

Щоб робити уроки без стресу, під час виконання домашнього завдання дозволяйте дитині невеликі перерви - 5-10 хвилин (згадайте: адже ви й самі на роботі періодично відволікаєтеся на чай і перекури). У цей час дитина може встати з-за столу і розім'ятися, випити соку або з'їсти яблуко чи апельсин.

Це особливо потрібно малюкам, які ще тільки вчаться писати в прописи і довго сидять в одній позі, вимальовуючи літери. За перерву встигнуть відпочити і оченята.

  Правило № 5. Ваша присутність або перевірка

Для того, щоб дитина (особливо першокласник) робила уроки без стресу, хтось із батьків повинен бути присутнім при виконанні домашнього завдання. Тут важлива поступовість.

Зовсім маленьким школярам тато чи мама допоможуть організувати роботу, простежити, щоб дитина не застрявала на чомусь одному. Це може зажадати вашої присутності протягом усього часу, відведеного на уроки. Потім, у міру дорослішання вашої дитини і придбання нею навичок самостійної роботи, можна домовитися, що вона сама робить легкі і зрозумілі завдання, а з вами - складні.

Інший варіант - дитина готує все сама, а ви перевіряєте.

Обов'язково хваліть і підкреслюйте її самостійність: «Який ти молодець, майже всі уроки зробив сам! Ти вже зовсім дорослий! »

  Правило № 6. Не робіть уроки за дитину

Батьки НЕ МАЮТЬ робити уроки за дитину. Іноді у вас може виникнути спокуса сказати дитині, як вирішувати приклади або відповідати на питання, щоб звільнитися швидше. Це в корені невірно.

* По-перше, тим самим ви подаєте дитині поганий приклад і не дивуйтеся, якщо вона через якийсь час попросить вас зробити уроки за неї.

* По-друге, так вона ніколи не навчиться самостійності та відповідальності.

Ідіть іншим шляхом: ви завжди можете ненав'язливо підказати, підштовхнути, вказати вірний хід думок.

  Правило № 7. Займайтеся додатково

Поспостерігавши якийсь час за тим, як дитина виконує домашні завдання, ви без зусиль зрозумієте, що саме викликає у неї найбільші складності і на що вона витрачає найбільше часу, коли робить уроки. Можливо, їй важко дається читання  або якісь граматичні правила, рахунок у розумі чи переказ тексту.

Якщо ви хочете робити уроки без стресу, у вихідні дні приділіть цим «підводних каменям» додатковий час. Позаймайтеся з дитиною спокійно, без поспіху, і через деякий час ця тактика обов'язково дасть результат. Ваше чадо знайде упевненість в своїх силах.

  Правило № 8. Поговоріть по душах

Якщо ваша дитина сприймає процес навчання і домашні заняття скоріше негативно, ніж позитивно, поговоріть з нею відверто. Розкажіть про свої шкільні роки, які предмети виходили у вас краще, а які давалися важко. Важливо, щоб дитина зрозуміла, що не все і не завжди виходить відразу, треба прикладати зусилля.

Якщо проблема в учителі, проявіть максимум такту. Скажіть, що вчитель теж людина, зі своїми плюсами і мінусами, і дитині треба як слід готуватися по предмету і вести себе на уроці як слід, тоді й проблеми зникнуть. Можливо, вчитель просто дуже суворий, і дитина відчуває себе в його присутності незатишно. (Відразу скажемо, що в особливо складних випадках, можливо, вам самим варто поговорити з педагогом і з'ясувати, чому відносини з учнем не склалися.)

Якщо дитині складно знайти спільну мову з однокласниками, варто з'ясувати, в чому причина напруженості, запросити когось із них у гості, організувати спільний похід куди-небудь або дитяче свято.

  Правило № 9. Наймайте репетитора тільки в крайньому випадку

До репетитора варто звертатися лише, якщо ви бачите явне відставання дитини з якого-небудь предмету, яке об'єктивно підтверджується нею самою і / або учителем. При цьому ви самі не в змозі забезпечити такий рівень занять, який би покрив це відставання і дав би можливість дитині робити уроки без стресу.

Не потрібно перевантажувати дитину додатковими заняттями великою кількістю предметів, навіть якщо ваші доходи дозволяють записати її на десяток платних факультативів і найняти стільки ж репетиторів. Ваше чадо все одно буде не в змозі засвоїти такий обсяг знань і однаково ефективно займатися всіма предметами. Здоров'я і наявність у дитини часу для відпочинку і відновлення сил набагато важливіше.

  Правило № 10. Будьте терплячі

Хочеться побажати вам терпіння. Будьте конструктивні. Це ж ваша дитина, не може бути, щоб у неї абсолютно нічого не виходило.

Певні спільні зусилля, ваші доброзичливість і терпіння обов'язково дадуть результат, і ваша дитина навчиться робити уроки без стресу!





Школа — як подолати труднощі навчання

https://docs.google.com/document/d/1BKjZcYr3Q_6rHrd9jB1sx7CBc1CuM7Cay1mp-LEpJGQ/edit 











Комментариев нет:

Отправить комментарий